8 Μοναδικά οφέλη του αθλητισμού

Τα οφέλη του αθλητισμού στην υγεία μας περιλαμβάνουν σωστή διαχείριση βάρους, βελτίωση της λειτουργίας της καρδιάς, καλύτερος έλεγχος του διαβήτη, χαμηλότερα επίπεδα χοληστερόλης, καλύτερη κυκλοφορία του αίματος και μείωση υπέρτασης και στρες. Επίσης βοηθάει στην τόνωση των μυών και την ενίσχυση των οστών και βοηθά στην αύξηση της  αυτοεκτίμησης και του αμοιβαίου σεβασμού.

Οφέλη του αθλητισμού στην υγεία

Ο αθλητισμός δεν αποτελεί μόνο διασκέδαση αλλά έχει και πολλά οφέλη για την υγεία όπως η διαχείριση του βάρους, ενδυνάμωση των μυών και πολλά άλλα. Ας ρίξουμε μια ματιά στα οφέλη λεπτομερώς.

Υγιής Καρδιά

Η άσκηση βοηθάει την καρδιά να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά. Η καρδιά είναι ένας μυς και όπως συμβαίνει σε όλους τους μυς, η αδράνεια να την αποδυναμώνει. Όμως έστω και μισή ώρα περπάτημα είναι αρκετή για να δυναμώσει η καρδιά μας και να λειτουργεί καλύτερα προμηθεύοντας με αίμα πλούσιο σε οξυγόνο όλα τα όργανα του σώματός μας.

Έλεγχος του διαβήτη

Η άσκηση βοηθάει στην καλύτερη απόδοση της ινσουλίνης. Επίσης, η σωματική δραστηριότητα συμβάλλει στη μείωση του κινδύνου διαβήτη τύπου 2.

Διαχείριση βάρους

Η παχυσαρκία είναι ένα μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο. Με την άσκηση πραγματοποιείται κάυση λίπους και καταναλωση θερμίδων. Μελέτες έχουν δείξει οτι οι άνθρωποι που αθλούνται τακτικά είναι πιο αδύνατοι και ταυτόχρονα έχουν καλύτερη φυσική κατάσταση.

Μειώση της Υπέρτασης

Η υπέρταση, επίσης γνωστή ως υψηλή αρτηριακή πίεση, μπορεί να προκαλέσει εγκεφαλικό επεισόδιο ή καρδιακή νόσο. Η αεροβική άσκηση μπορεί να μειώσει την πίεση κατά περίπου 5-7 mmHg ύστερα από μια μεμονωμένη προπόνηση (άμεσα οφέλη) ή έπειτα από συστηματική άσκηση (χρόνια οφέλη). 

Ισορροπημένα επίπεδα χοληστερόλης

Η άσκηση βοηθά επίσης στη διατήρηση των χαμηλότερων επιπέδων χοληστερόλης. Μελέτες έδειξαν ότι  τα επίπεδα LDL ή κακής χοληστερόλης σε ανθρώπους που έκαναν καθιστική ζωή ήταν πολύ υψηλότερα σε σύγκριση με ανθρώπους που αθλούνταν τακτικά, ενώ τα επίπεδα HDL ή καλής χοληστερόλης ήταν σημαντικά υψηλότερα στους αθλητές.

Ισχυρότερη ανοσία

Η άσκηση βοηθάει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Αυτό συμβαίνει καθώς με την άσκηση ο ρυθμός με τον οποίο τα λευκά αιμοσφαίρια φθάνουν σε κάθε τμήμα του σώματος αυξάνεται σημαντικά. Αυξάνεται επίσης η παραγωγή ιδρώτα και απομακρύνονται οι τοξίνες. Λόγω της αύξησης της θερμοκρασίας του σώματος, μειώνονται επίσης οι πιθανότητες ανάπτυξης βακτηριδίων.

Ισχυρότερα οστά

Η άσκηση είναι επωφελής  όχι μόνο στην ενίσχυση των μυών αλλά και των οστών στο σώμα. Η δύναμη των οστών επηρεάζεται από την οστική πυκνότητα και η γήρανση είναι ένας παράγοντας που την μειώνει με αποτέλεσμα την πρόκληση οστεοπόρωσης. 

Ομαδικότητα

Ο αθλητισμός προάγει την κοινωνικοποίηση και τη δημιουργία σχέσεων με ανθρώπους με διαφορετική κουλτούρα καθώς επίσης και την ομαδική εργασία.

Leave a Reply