4 Λόγοι για τους οποίους πρέπει να μετράς τους καρδιακούς σου παλμούς

Η μέτρηση των καρδιακών παλμών έχει ένα βασικό χαρακτηριστικό- την ειλικρίνεια! Με την μήτρηση των παλμών μπορείς ταυτόχρονα να ελέγξεις: τη λειτουργία του αναπνευστικου σου συστήματος(πνεύμονες), το καρδιοαγγειακό σου σύστημα(καρδιά, αίμα, αρτηρίες) , αλλά και την ικανότητα των μυών σου να καταναλώσουν οξυγόνο (μυική λειτουργία). Όλοι αυτοί είναι καθοριστικοί παράγοντες όταν αποφασίζουμε να βελτιώσουμε τη φυσική μας κατάσταση.

Πίστευεις ότι είσαι σε καλή “φόρμα”; Αυτό μπορείς να το μάθεις εάν μετρήσεις τους καρδιακούς σου παλμούς σε κατάσταση ηρεμίας. 50-90 παλμοί ανά λεπτό είναι φυσιολογικοί για έναν ενήλικα, αλλά πιο απλά, όσο λιγότερους παλμούς έχεις τόσο καλύτερη φυσική κατάσταση έχεις.  Αυτοί λοιπόν είναι οι 4 λόγοι για τους οποίους θα πρέπει να συμπεριλάβεις τη μέτρηση των καρδιακών παλμών σου στο πρόγραμμα άσκησής σου.

1.Είναι δείκτης της φυσικής σου κατάστασης

Η μέτρηση των παλμών σου, εκτός από τον ακριβή αριθμό που σου δίνει, είναι πολύ καλός δείκτης της φυσικής σου καταστασης.  Αθλητές που κάνουν αθλήματα αντοχής τείνουν να έχουν παλμούς 35-50 σε κατάσταση ηρεμίας. Άλλοι δείκτες φυσικής κατάστασης είναι επίσης η διάρκεια της άσκησης στο 85%  ή μεγαλυτερο της μέγιστης καρδιακής συχνότητας, όπως επισης και το πόσο γρήγορα φτάνεις στη μεγιστη καρδιακή συχνότητα.

2. Θα θες να αθληθείς περισσότερο

Δείκτες όπως η ταχύτητα και η δύναμη μπορούν να επηρεαστούν από εξωτερικούς παράγοντες, όπως ο καιρός, όμως η καρδιακή συχνότητα είναι πάντα ένας σταθερός δείκτης. Όταν λοιπόν συγκρίνεις τις μετρήσεις δύο ή περισσοτέρων προπονήσεων, δε μπορείς να κρυφτείς από τα αποτελέσματα! Γνωρίζεις ότι καταβάλοντας μεγαλύτερη προσπάθεια και φτάνοντας στη μέγιστη καρδιακή συχνότητα για μεγαλύτερη διάρκεια κάθε εβδομάδα, θα δεις γρηγορότερη βελτίωση της φυσικής σου κατάστασης.

3. Μπορείς να δεις τη βελτίωση της φυσικής σου κατάστασης  πιο εύκολα

Οι αριθμοί δε λένε ψέματα. Εάν χαλάρωσες τις τελευταίες εβδομάδες και ταυτόχρονα “ξέχασες” τις υγιεινές διατροφικές σου συνήθειες, το πιο πιθανό είναι ότι το σώμα σου θα σε προδώσει. Στην προκειμένη περίπτωση θα δεις μια μικρή αύξηση της καριακής σου συχνότητας, γεγονός το οποίο θα πρέπει να αποτελέσει κίνητρο να ξεκινήσεις εκ νέου εντατικά γυμναστική.

4. Θα βρεις γνωρίσεις καλύτερα το σώμα σου και θα αυξήσεις την αντοχή σου

Το σημαντικότερο για να βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση είναι να έχεις ποικιλία. Στο εβδομαδιαίο σου πρόγραμμα γυμναστικής θα πρέπει να συνδυάζεις προγράμματα υψηλότερης καρδιακής συχνότητας και χαμηλότερης, μεγαλύτερες και μικρότερες αποστάσεις και διαφορετικά είδη γυμναστικής (ποδήλατο, κωπηλασία, τρέξιμο) και ταχύτητες. Γνωρίζοντας την καρδιακή σου συχνότητα κατά την άσκηση σε βοηθάει να βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση στοχεύοντας πάντα στην καρδιακή συχνότητα που εσύ επιθυμείς ανάλογες τις αντοχές σου και τους στόχους σου.

Leave a Reply