Τα πλεονεκτήματα της πρωινής ποδηλασίας

Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να ξεκινήσετε την ημέρα από μια πρωινή βόλτα με το ποδήλατο. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούσε να αλλάξει η προοπτική σας για το υπόλοιπο της ημέρας, ενώ παράλληλα θα έχετε μια ανεξήγητη ενέργεια καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας.

Τα πλεονεκτήματα της πρωινής ποδηλασίας

Ξεκινώντας την ημέρα με κάποια μορφή άσκησης είναι μια πάρα πολύ καλή πρακτική. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα είναι πως ξεκινάτε την ημέρα σας με κάτι που αγαπάτε και δεν θα υπάρξει τίποτα το οποίο θα σας κάνει να παρεκκλίνετε από την βόλτα/προπόνηση σας όπως για παράδειγμα τα χαμηλά επίπεδα ενέργειας, υπερωρίες στην δουλειά, ψυχολογική κούραση, αλλαγή σχεδίων την τελευταία στιγμή κ.ά.

Όταν ξυπνάτε νωρίς για να ασκηθείτε μαθαίνετε τον οργανισμό σας να κοιμάται καλύτερα αλλά και πιο εύκολα. Η πρωινή ποδηλασία μειώνει επίσης την αρτηριακή πίεση καθώς ηρεμεί την έκρηξη ορμονών του σώματος από το ξύπνημα. Η χαμηλότερη αρτηριακή πίεση κατά την διάρκεια της ημέρας μεταφράζεται σε καλύτερο ύπνο το βράδυ. Είναι μια «ρουτίνα» που θα σας κάνει άλλον άνθρωπο.

Το πρωί οι δρόμοι είναι σχετικά άδειοι, άρα θα αντιμετωπίσετε και λιγότερα οχήματα. Όσοι είστε του βουνού θα έχετε την χαρά να δείτε την ανατολή του ηλίου μέσα στην φύση και να νιώσετε πρωτόγνωρα συναισθήματα ηρεμίας και γαλήνης.

Ο οργανισμός έχει πολλά να κερδίσει από την απελευθέρωση των ορμονών που σχετίζονται με την άσκηση. Θα ξεκινήσετε την ημέρα σας με χαμόγελα και μια απίστευτη ηρεμία που δύσκολα θα σας την χαλάσει κάποιος. Αυτό είναι γνωστό και ως «runners high». Ακόμη και αρκετές ώρες μετά την άσκηση και όταν οι ορμόνες θα έχουν ηρεμίσει το μυαλό σας θα έχει ήδη συνηθίσει στα ευχάριστα συναισθήματα που νιώθατε και θα συνεχίσει σε αυτή την τροχιά. Αυτό σε συνδυασμό με την καλύτερη φυσική κατάσταση που θα αποκτήσετε είναι αρκετά να σας κάνουν να χαμογελάτε καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας.

Πως; Φυσικά με προγραμματισμό.

Η πρωινή ποδηλασία απαιτεί προσεκτικό προγραμματισμό από την προηγούμενη ημέρα καθώς θα πρέπει να είναι όλα έτοιμα ώστε να περάσετε όση περισσότερη ώρα γίνεται πάνω στο ποδήλατο σας. Δεν είναι και ότι πιο πρακτικό μόλις ξυπνήσει κάποιος να ψάχνει μια σαμπρέλα να αντικαταστήσει το σκασμένο λάστιχο!

  • Ετοιμάστε τα πράγματα σας από το βράδυ. Ποδηλατικό κολάν, jersey, παπούτσια, κάλτσες και ότι άλλο σας είναι απαραίτητο. Δεν θέλετε μόλις έχετε ξυπνήσει –μέσα στην θολούρα του ύπνου- να φύγετε χωρίς να πάρετε το παγούρι με το ισοτονικό σας ή να ξεχάσετε το GPS. Τοποθετήστε όλα όσα χρειάζεστε από το προηγούμενο βράδυ σε ένα σημείο, ετοιμαστείτε και ξεκινήστε. Φυσικά από την προετοιμασία δεν θα πρέπει να παραλείψετε και το ποδήλατο. Έλεγχος πίεσης ελαστικών, έλεγχος φρένων και ό,τι άλλο χρειάζεται.
  • Φαγητό. Μπορεί η πρωινή ποδηλασία με άδειο στομάχι να έχει πολλά οφέλη για τον οργανισμό, αλλά αυτό συμβαίνει μόνο όταν η ένταση είναι σχετικά ήπια. Αν εσείς σκοπεύετε να κάνετε μια  πολύ δυνατή προπόνηση ή  να κάνετε περισσότερο από 60-90’ τότε θα πρέπει να σχεδιάσετε και την τροφή σας. Σκεφτείτε ποιες τροφές ο οργανισμός σας μπορεί να αφομοιώσει γρήγορα –χωρίς να επιβαρύνετε το στομάχι σας- και πράξτε ανάλογα. Μια άλλη πρακτική είναι να προετοιμάσετε κάποιο σνακ ώστε να έχετε μαζί σας και να το καταναλώσετε κατά την διάρκεια της βόλτας/προπόνησης. Μπορείτε ακόμη να πάρετε και τον καφέ σας μαζί σε ένα δεύτερο παγούρι –αν και είναι πολύ καλύτερα να αποφύγετε τον καφέ και να αφήσετε τον οργανισμό να «ξυπνήσει» φυσιολογικά.
  • Ύπνος. Το να βγει κάποιος για πολύ πρωινή ποδηλασία θέλει πρωτίστως να έχει κοιμηθεί καλά. Δεν αξίζει να θυσιάσετε λίγες ώρες ποιοτικού ύπνου ώστε να βγείτε για ποδήλατο. Κατά την διάρκεια της ημέρας θα το μετανιώσετε και ίσως είναι και η αφορμή να μην ξανασηκωθείτε για πρωινή ποδηλασία. Μια πολύ καλή συμβουλή είναι να απενεργοποιήσετε τις ηλεκτρονικές συσκευές καθώς το μπλε μήκος κύματος που εκπέμπουν κρατούν τον εγκέφαλο σε εγρήγορση, καταστέλλοντας την παραγωγή μελατονίνης, της ορμόνης που προκαλεί την υπνηλία.
  • Ξυπνήστε! Κάθε άνθρωπος χρειάζεται διαφορετικό χρόνο από την στιγμή που θα ανοίξει τα μάτια του μέχρι να είναι «λειτουργικός». Άλλοι με το που ανοίξουν τα μάτια τους είναι έτοιμοι να κερδίσουν το Tour de France ενώ άλλοι για να ανέβουν στο ποδήλατο θα πρέπει να περάσει εύλογο χρονικό διάστημα. Δείτε τι τύπος ανθρώπου είστε και αναλόγως προγραμματίστε το ξυπνητήρι σας, ώστε όταν ανεβείτε στο ποδήλατο να είστε αποτελεσματικοί και σε εγρήγορση.
  • Διαδρομές. Θα πρέπει να έχετε καταλήξει στην διαδρομή που θα ακολουθήσετε πριν ακόμη ξαπλώσετε για ύπνο. Διαλέξετε διαδρομές γνωστές, οι οποίες μπορούν να πραγματοποιηθούν στον διαθέσιμο χρόνο που έχετε. Αποφύγετε τις πρωινές εξερευνήσεις καθώς μια λάθος διασταύρωση είναι αρκετή να σας κάνει να χάσετε πολύτιμο χρόνο και να αργήσετε στις υπόλοιπες υποχρεώσεις της ημέρας.

Έχετε δοκιμάσει την πρωινή ποδηλασία; Εάν ναι τι σας έκανε να συνεχίσετε τις πρωινές βόλτες ή να τις εγκαταλείψετε;

Πηγή

Leave a Reply