Tρέξιμο μεγάλων αποστάσεων, ποιά τα οφέλη για την υγεία μας

Με ποιους τρόπους το τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων επηρεάζει και προστατεύει την υγεία μας;

Σύμφωνα με μελέτες, το τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων έχει πολλά οφέλη για τον οργανισμό μας, σωματικά και ψυχολογικά. Ας ρίξουμε μια πιο αναλυτική ματιά…

  • Δυναμώνει την καρδιά μας, με αποτέλεσμα την καλύτερη κυκλοφορία του αίματος και τη λειτουργία μυών και ζωτικών οργάνων.
  • Οι μύες των ποδιών γυμνάζονται σε πολύ μεγάλο βαθμό, βοηθώντας μας να αντέχουμε περισσότερο την γυμναστική, και να προλαμβάνουμε πιθανούς τραυματισμούς.
  • Η άσκηση βοηθάει ακόμα περισσότερο στην προφύλαξη από τραυματισμούς, καθώς δυναμώνουν τα οστά, οι αρθρώσεις και οι τένοντες.
  •  Η κυκλοφορία του αίματος είναι καλύτερη, καθώς ο οργανισμός μας  στέλνοντας αίμα από μεγαλύτερα αγγεία σε μικρότερα σε όλο το σώμα βοηθάει στην καλύτερη οξυγόνωση. Με τον καιρό, αυτό σημαίνει μεγαλύτερη αντοχή στη γυμναστική.
  •  Σχηματίζονται περισσότερα τριχοειδή αγγεία, με αποτέλεσμα ακόμα καλύτερη μεταφορά του αίματος στους μύες. Αυτό σημαίνει  μεγαλύτερα αποθέματα ενέργειας.
  • Υπάρχει μεγαλύτερη συγκέντρωση βασικών αερόβιων ενζύμων, τα οποία αποδομούν τα “καύσιμα” σε αξιοποιήσιμες από τον οργανισμό μορφές ενέργειας.
  • Το τρέξιμο, επίσης, αυξάνει την παραγωγή μυοσφαιρίνης, με αποτέλεσμα ακόμα καλύτερα μεταφορά οξυγόνου στους μύες.
  • Κάτι που δεν αναφέρεται συχνά σχετικά με το τρέξιμο είναι πως μπορεί να κάνει τον εγκέφαλό μας πιο “δυνατό”. Επιπλέον, σύμφωνα με έρευνες, η γυμναστική έχει σχεδόν την ίδια επίδραση στην κατάθλιψη με φαρμακευτική αγωγή.

Συμβουλή μας θα ήταν εάν σχεδιάζετε να ξεκινήσετε τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων, να επισκεπτείτε αρχικά έναν γιατρό προκειμένου να βεβαιωθείτε οτι ο οργανισμός σας θα μπορέσει να ανταπεξέλθει στις απαιτητικές προπονήσεις.

Leave a Reply