7 φαγητά ενάντια στο κρυολόγημα

κρυολόγημα

Κάθε άνοιξη και φθινόπωρο, ειδικά σε μια χώρα σαν την Ελλάδα με έντονες αυξομειώσεις της θερμοκρασίας καθημερινά, εμφανίζονται ιώσεις που είναι δύσκολο να τις αποφύγουμε. Λίγο τα ρούχα, που δεν ξέρουμε αν πρέπει να βάλουμε χειμωνιάτικα ή καλοκαιρινά, λίγο ίσως το πεσμένο ανοσοποιητικό από την κούραση της καθημερινότητας, και ξαφνικά βρισκόμαστε στο κρεβάτι με την θερμοφόρα αγκαλιά. Πώς όμως μπορούμε να βοηθήσουμε τον οργανισμό μας να αναρρώσει γρήγορα; Παρακάτω σας προτείνουμε 7 φαγητά ενάντια στο κρυολόγημα, για γρήγορη αποκατάσταση!

Εσπεριδοειδή πλούσια σε βιταμίνη C

Σύμφωνα με μελέτες, τα εσπεριδοειδή είναι πλούσια σε βιταμίνη C, η οποία σαν αντιοξειδωτικό, μπορεί να μειώσει τα συμπτώματα ενός κρυολογήματος έως και 25%! Ορισμένα από αυτά είναι η κόκκινη πιπεριά, η ντομάτα και το μπρόκολο. Προσοχή και εδώ όμως! Έχει παρατηρηθεί πως η έντονη πρόσληψη βιταμίνης C είτε φυσικά είτε μέσω συμπληρωμάτων, μπορεί να δημιουργήσει πεπτικά προβλήματα. Αν αντιληφθείτε κάτι τέτοιο, μειώστε την βιταμίνη C που λαμβάνετε.

Πράσινο Τσάι

Σύμφωνοι, κανένας δεν θα χορτάσει πίνοντας τσάι, ωστόσο είναι κάτι παραπάνω από «διάσημο» για το κρυολόγημα. Το τσάι βοηθάει σημαντικά στο να συνεχίσετε να λαμβάνετε όλα τα απαραίτητα υγρά κατα τη διάρκεια της ίωσης, ειδικά αν έχετε πυρετό ή στομαχικές διαταραχές. Παράλληλα διαθέτει και ουσίες, όπως η βαλανοκετόνη, που βοηθούν σηματικά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού. Μπορείτε να το καταναλώσετε τόσο στο πρωινό αντί για καφέ, όσο και κατα τη διάρκεια της ημέρας.

κρυολόγημα

Μέλι

Το μέλι είναι γνωστό για τις αντισηπτικές του ιδιότητες. Είναι ένα φυσικό προιόν που χρησιμοποιείται για τα πάντα, πόσο μάλλον για την καταπολέμηση ενός κρυολογήματος. Μάλιστα αν συνδυαστεί με το Πράσινο Τσάι που αναφέραμε παραπάνω, τότε το αποτέλεσμα της νίκης είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο. Έτσι το μέλι συμβάλλει στην μείωση του πονόλαιμου και την καταπολέμηση των ιών και τυχόν βακτηρίων. Μια σημαντική σημείωση για το μέλι είναι πως για βρέφη κάτω του ενός έτους, θα πρέπει να χορηγείται μόνο με τη σύμφωνη γνώμη του παιδίατρου.

Κοτόσουπα

Σίγουρα ένα από τα «must» φαγητά σε περίπτωση ίωσης είναι η κοτόσουπα. Στην ίδια κατηγορία θα μπορούσε να μπει και το φιδέ, ωστόσο λόγω του ότι η κοτόσουπα προτιμάται από την ευρεία πλειοψηφία, θα εστιάσουμε σε αυτό.

Και αν για κάποιους αποτελεί μύθο η κοτόσουπα για το κρύωμα, η αλήθεια είναι πως πέρα από τα απαραίτητα υγρά που χρειαζόμαστε για την καταπολέμηση ενός ιού, συγχρόνως μειώνει την φλεγμονή που προκαλεί συμπτώματα όπως καταρροή. Η διατροφική αξία του συγκεκριμένου φαγητού είναι μεγάλη, ενώ ο συνδυασμός του κοτόπουλου με τα λαχανικά είναι αυτός που βοηθάει σημαντικά στην καταπολέμηση μιας ίωσης.

Μανιτάρια

Αν και ιδιαίτερο φαγητό, τα μανιτάρια μπορούν να αποδειχθούν πραγματικά θεραπευτικά όταν φτάνουμε στο κρυολόγημα. Και αυτό γιατί περιέχουν πολυσακχαρίδες που υποστηρίζουν σημαντικά το ανοσοποιητικό μας σύστημα, ενώ συγχρόνως αυξάνουν την παραγωγή κιτοκινών, που καταπολεμούν τις ιώσεις!

κρυολόγημα

Πιπερόριζα (Ginger)

Και τώρα ήρθε η ώρα για πολύ γνωστά γιατροσόφια που χρησιμοποιούνται εδώ και δεκάδες χρόνια. Πιπερόριζα λοιπόν, ή αλλιώς ginger. Μια τροφή που βοηθάει στο να μαλακώσει ο λαιμός σε περίπτωση έντονου βήχα, καταπολεμάει φλεγμονές που προκαλούν καταρροή και αποτελεί φυσικό αντιπυρετικό. Αφού είναι δύκολο να καταναλωθεί από μόνο του, μπορείτε να το συνδυάσετε με το πράσινο τσάι που αναφέρθηκε παραπάνω.

Γιαούρτι

Το γιαούρτι μπορεί να παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στη γρήγορη αποκατάστασή μας από ένα κρυολόγημα. Και αυτό γιατί τα περισσότερα είναι πλούσια σε προβιοτικά, τα οποία περιέχουν το βακτήριο Lactobacillus reuteri, το οποίο αποτελεί εμποδίζει την ανάπτυξη των ιών. Δώστε έμφαση ωστόσο στο γιαούρτι που θα αγοράσετε, αφού δεν περιέχουν όλα προβιοτικά. Μπορείτε να το συνδυάσετε και με μέλι, για καλύτερα αποτελέσματα.

Εκτός από αυτά που αναφέρθηκαν παραπάνω, υπάρχουν κι άλλες τροφές που βοηθούν στην γρήγορη αποκατάσταση, όπως το μαύρο πιπέρι, το σκόρδο, το κρεμμύδι και το πράσο, ακόμα και το κόκκινο κρασί. Μπορείτε να τα συνδυάσετε με ένα καλό γεύμα και να βοηθήσετε τον οργανισμό σας να πάρει όλα τα απαραίτητα στοιχεία ώστε να επανέλθει σε φόρμα σύντομα.

Leave a Comment