Γυμναστική στη φύση

Γυμναστική στη φύση

Η γυμναστική στη φύση, εκτός από το ότι είναι ένας ανέξοδος τρόπος εξάσκησης, αφού δεν απαιτεί μηνιαία συνδρομή, είναι και ευέλικτος, αφού δεν χρειάζεται προσκόλληση σε κάποιο συγκεκριμένο εβδομαδιαίο πρόγραμμα ή σε συγκεκριμένο πρόγραμμα άσκησης. Το μόνο που χρειάζεται είναι να το πάρετε απόφαση και να παραμείνετε πιστοί, στη νέα σας, υγιεινή συνήθεια.

Tώρα που ο καιρός το επιτρέπει, ποιος ο λόγος να κλειστείτε σε ένα γυμναστήριο, όταν το πάρκο της γειτονιάς αλλά και η παραλία, αποτελούν το ιδανικό… field για προπόνηση;Έχει αποδειχθεί, ότι τα άτομα που γυμνάζονται σε εξωτερικό χώρο έχουν περισσότερες πιθανότητες να μην εγκαταλείψουν την προσπάθειά τους. Κι αυτό γιατί τα ερεθίσματα και ο βαθμός δυσκολίας, αλλάζουν ανά προπόνηση, διώχνοντας μακριά την ανία.

Επιπλέον, σύμφωνα πάντα με τους ερευνητές, η γυμναστική σε εξωτερικούς χώρους είναι πιο ευχάριστη και πιο αναζωογονητική. Χαρακτηριστικά είναι τα ευρήματα μελέτης που πραγματοποιήθηκε από το Peninsula College of Medicine, που κατέληξε στο συμπέρασμα ότι εκείνοι που ασκούνται στην ύπαιθρο αισθάνονται αναζωογόνηση και γεμάτοι ενέργεια. Επίσης, έχουν λιγότερη ένταση, θυμό και χαμηλότερα ποσοστά κατάθλιψης, ενώ εμφανίζονται πιο πρόθυμοι να επαναλάβουν τη δραστηριότητα σε σχέση με όσους γυμνάζονται στο γυμναστήριο ή στο σπίτι.

Mήπως ήρθε η ώρα να δοκιμάσετε;

Τι άσκηση μπορώ να κάνω;

Η πεζοπορία, το τρέξιμο, η ποδηλασία ή ακόμα κι ένας απλός περίπατος στη φύση προκαλούν συναισθήματα ευεξίας και χαρίζουν ενέργεια.

Το τρέξιμο, jogging και το ποδήλατο είναι οι ιδανικότερες μορφές εξάσκησης στη φύση. Ωστόσο, σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, σε μικρά πάρκα έχουν στηθεί υπαίθρια γυμναστήρια, στα οποία μπορεί οποιοσδήποτε να πάει και να αθληθεί, χωρίς συνδρομή.
Φορέστε, λοιπόν, δροσερά και άνετα ρούχα, κατάλληλα αθλητικά παπούτσια, πάρτε μαζί σας ένα μπουκαλάκι νερό και ξεκινήστε…

Το ποδήλατο θα ενισχύσει και θα βελτιώσει το μυοσκελετικό και το καρδιοαναπνευστικό σας σύστημα. Η έξοδος από το σπίτι, αλλά και η αδρεναλίνη, αν ανεβάσετε ταχύτητα, θα σας εξασφαλίσει επίσης ψυχολογική ηρεμία, καταπολέμηση των αϋπνιών, ενώ θα σας βοηθήσει να χάσετε περιττά κιλά. Όσο κι αν σας φαίνεται περίεργο, το ποδήλατο μπορεί να βοηθήσει σημαντικά ανθρώπους που έχουν οστεοπόρωση ή υποφέρουν από οσφυαλγίες και ισχιαλγίες.

Γυμναστική στη φύση

Κολύμπι

Tο κολύμπι αποτελεί ίσως την πιο ευχάριστη δραστηριότητα εκγύμνασης, ενώ ωφελεί ταυτόχρονα την υγεία σας. Πέρα από το κάψιμο πολλών θερμίδων και την απώλεια βάρους, το κολύμπι προσφέρει πολλά οφέλη στην υγεία μας όπως ήδη έχουμε σχολιάσει εδώ. Επίσης, βελτιώνει τη στάση του σώματος και συμβάλλει στην ευελιξία, ενώ καταπολεμά παθήσεις όπως η αρθρίτιδα. Βυθιστείτε λοιπόν στην αγκαλιά του υγρού στοιχείου και γυμναστείτε διασκεδάζοντας!

Σίγουρα μια πισίνα ίσως θα είναι πιο βολική, σε κάθε περίπτωση ωστόσο μην χάνετε την ευκαιρία να κολυμπάτε στη θάλασσα, ιδανικά αν βρίσκεται σε κοντινή απόσταση!

Jogging

Ο διάδρομος του γυμναστηρίου δεν μπορεί να προσομοιώσει την κατηφορική κλίση, τον ανώμαλο δρόμο, την αντίσταση του ανέμου και την αντίσταση της στροφής, που συμβάλλουν σημαντικά στην ενεργειακή δαπάνη. Το jogging είναι μια πολύ καλή άσκηση. Για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα μπορείτε να εναλλάσσετε με σπριντ. Ξεκινήστε με χαλαρό τρέξιμο σε οριζόντιο έδαφος και ανά διαστήματα τρέξτε στο μάξιμουμ των δυνατοτήτων σας για 100 μέτρα. Ύστερα μπορείτε και πάλι να επανέλθετε στον κανονικό σας ρυθμό. Επαναλάβετε το ίδιο 3-5 φορές, προσέχοντας πολύ τα πατήματά σας και τους καρδιακούς σας παλμούς.

Περπάτημα

Το περπάτημα είναι υπέροχο για κάποιον που θέλει να γυμναστεί μόνος ή και με παρέα. Μην κάθεστε μέσα τα σαββατοκύριακα! Βρείτε ωραίους χώρους για περπάτημα στην περιοχή σας και βγείτε να απολαύσετε τον καθαρό αέρα.

Γυμναστική στη φύση

Καθίσματα

Είναι μια εξαιρετική άσκηση, για να γυμνάσετε γλουτούς, μηρούς, τετρακέφαλους, προσαγωγούς και γάμπες. Με τα χέρια σας στη μέση ή μπροστά, με τα πόδια παράλληλα χωρίς μεγάλη απόσταση μεταξύ τους και ίσια τη μέση, κατεβαίνετε αργά, μέχρι τα γόνατα να σχηματίσουν ορθή γωνία με την γάμπα. Ύστερα, επανέρχεστε αργά και σταθερά στην όρθια θέση και επαναλαμβάνετε το ίδιο.

Βυθίσεις

Κάθεστε σε ένα παγκάκι και πηγαίνετε τα χέρια σας προς τα πίσω με τις παλάμες να κοιτάνε προς τα κάτω. Ακουμπάτε τα χέρια πάνω στο παγκάκι και στηρίζετε πάνω σε αυτά το βάρος του σώματος. Σπρώχνετε το σώμα λίγο προς τα εμπρός και χαμηλώνετε σιγά σιγά, λυγίζοντας τα χέρια μέχρι οι αγκώνες να φτάσουν περίπου στο ύψος των ώμων και πιέζετε γρήγορα πίσω μέχρι τα χέρια να τεντώσουν ξανά. Η άσκηση αυτή ενδυναμώνει τους δικέφαλους και τρικέφαλους μύες των χεριών, καθώς επίσης και τους ώμους.

Step ups

Ακόμα μία εξαιρετική άσκηση για να γυμνάσετε τα πόδια σε εξωτερικό χώρο. Θα χρειαστείτε ένα μικρό υψωματάκι: ένα μικρό σκαλοπάτι ή ακόμη και έναν μικρό βράχο. Ανεβαίνετε γρήγορα με το δεξί ποδί πάνω του, κρατώντας ίσια την μέση σας και σφίγγοντας την κοιλιά, κατεβαίνετε και επαναλαμβάνετε το ίδιο με το αριστερό σας πόδι. Συνεχίζετε εναλλάξ, μέχρι να νιώσετε τους καρδιακούς παλμούς σας να ανεβαίνουν και κρατάτε ένα σταθερό τέμπο για πέντε λεπτά περίπου. Μοιάζουν αρκετά με τις προβολές, αλλά αποτελούν ταυτόχρονα μια εξαιρετική αερόβια άσκηση.

Προβολές ποδιών

Ιδανική άσκηση για να γυμνάσετε όλους τους μύες των ποδιών. Από την όρθια θέση, κάνετε ένα μεγάλο βήμα μπροστά. Λυγίζοντας το γόνατο στο μπροστινό πόδι, κατεβάζετε ολόκληρο το σώμα κατακόρυφα, σφίγγοντας παράλληλα την κοιλιά σας, μέχρι ο μηρός του μπροστινού ποδιού να έλθει σε θέση παράλληλη προς το έδαφος και το γόνατο του πίσω ποδιού ίσα ίσα να ακουμπά κάτω. Επανέρχεστε στην όρθια θέση και κάνετε το ίδιο με το άλλο πόδι. Η επαναφορά στην αρχική θέση πρέπει να γίνεται όσο πιο αργά μπορείτε, ώστε να επωφεληθείτε στο μέγιστο από την άσκηση αυτή.

Τα πλεονεκτήματα της άσκησης στην ύπαιθρο είναι τα εξής:

  • Mειώνει το άγχος της καθημερινότητας, δρώντας ευεργετικά στην υγεία και την ψυχολογία.
  • Βελτιώνει το καρδιαγγειακό σύστημα και την ψυχική υγεία, ενεργοποιώντας τις «ορμόνες της ευφορίας» και συμβάλλει στο αδυνάτισμα.
  • Η άσκηση στην ύπαιθρο δυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού. Γενικά, η τακτική άσκηση ενεργοποιεί όλα τα συστήματα του οργανισμού (συμπεριλαμβανομένου του ανοσοποιητικού) και βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία τους.
  • Η άσκηση στη φύση δεν απαιτεί να ξοδέψετε ούτε ένα ευρώ, είναι πιο διασκεδαστική και έχει ποικιλία.
  • Η συχνή εναλλαγή χώρου και χρόνου άθλησης, θα σας βοηθήσει να μην βαρεθείτε. Έτσι έχετε περισσότερες πιθανότητες να κάνετε την άσκηση μέρος της καθημερινότητας σας.
  • Tέλος, θα γλιτώσετε από τη παραμονή σε έναν κλειστό χώρο, όπου παραμονεύουν μικρόβια (λόγω του ιδρώτα, της κοινής χρήσης οργάνων και αποδυτηρίων κ.ά).
Leave a Comment