Κάνοντας ποδήλατο παραμένουμε νεότεροι

Εάν ποδηλατούμε γιατί συμμετέχουμε εκδηλώσεις ή απλά για διασκέδαση, τότε θα πρέπει να μάθουμε ότι μπορεί να μας βοηθήσει να παραμείνουμε νεότεροι. Πόσο νεότεροι; Περίπου 9 χρόνια – σε κυτταρικό επίπεδο φυσικά- σύμφωνα με τις μελέτες.

Σύμφωνα με μια μελέτη του Brigham Young University, η τακτική άσκηση μπορεί να βοηθήσει στην επιβράδυνση της διαδικασίας βιολογικής γήρανσης, κάνοντας τους οργανισμούς των αθλητών κατά εννέα χρόνια νεότερους, σε σύγκριση με τους μη αθλούμενους.

Η μελέτη μέτρησε το μήκος των τελομερών (ένα μέρος ενός χρωμοσώματος που γίνεται μικρότερο με τη γήρανση) περίπου 6.000 ατόμων, αξιολογώντας επίσης το επίπεδο δραστηριότητάς τους κατά τη διάρκεια ενός μήνα.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μη αθλούμενοι συμμετέχοντες είχαν 140 ζεύγη βάσεων DNA λιγότερο στο τέλος των τελομερών τους σε σύγκριση με τους πολύ ενεργούς συμμετέχοντες, ενώ εκείνοι που πραγματοποίησαν χαμηλά ή μέτρια επίπεδα δραστηριότητας φάνηκαν μόνο ελαφρώς καλύτερα.

Αυτό σημαίνει ότι όσοι ταξινομούνται ως πολύ δραστήριοι – αυτοί που πραγματοποιούν π.χ. τρέξιμο 30-40’ πέντε φορές την εβδομάδα – είχαν μεγαλύτερα τελομερή, προφανώς δείχνοντας μια σύνδεση μεταξύ υψηλών επιπέδων άσκησης και επιβράδυνσης της διαδικασίας γήρανσης.

«Ακριβώς επειδή είσαι 40 ετών, δεν σημαίνει ότι είσαι 40 ετών βιολογικά», δήλωσε ο καθηγητής Larry Tucker, ο οποίος πραγματοποίησε την έρευνα.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ:

Ποδηλατώντας τακτικά παραμένουμε νεότεροι | cyclonews.gr

Leave a Comment