Καρδιά και άσκηση: οφέλη και πρόληψη

Όλοι έχουμε ακούσει ότι ο σύγχρονος τρόπος ζωής, που περιλαμβάνει κακή διατροφή, μειωμένη σωματική άσκηση, κάπνισμα και στρες είναι η αιτία των περισσότερων καρδιαγγειακών νοσημάτων. Κλειδί για την αντιμετώπισή τους είναι η πρόληψη. Σε αυτό το άρθρο σας παραθέτουμε τους ιδανικούς τρόπους άσκησης για την πρόληψη την νοσημάτων της καρδιάς.

Περπάτημα

Φορέστε τα πιο άνετα παπούτσια σας και βγείτε έξω για περπάτημα. Επιλέξτε ευχάριστες διαδρομές, μακριά από την κίνηση της πόλης και προγραμματίστε καθημερινό γρήγορο περπάτημα 30 λεπτών. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι καθημερινό περπάτημα τουλάχιστον 30 λεπτών μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου κατά 30%. Εκτός από αυτό, το περπάτημα βοηθάει επίσης στην απώλεια βάρους, τη μείωση της αρτηριακής πίεσης και συμβάλει στην πρόληψη του Σακχαρώδους Διαβήτη και πολλών άλλων χρόνιων νοσημάτων.

 

Τρέξιμο

Το τρέξιμο όπως όλοι γνωρίζουμε έχει πολλά οφέλη στην υγεία μας. Βοηθάει το κυκλοφορικό και αναπνευστικό σύστημα, δυναμώνει το μυϊκό σύστημα και φυσικά τονώνει τη λειτουργία της καρδιάς. Το τρέξιμο, όπως και το περπάτημα που προαναφέραμε βοηθάει στην καύση λίπους (απαιτείται τρέξιμο διάρκειας μεγαλύτερης από 20 λεπτά), βοηθάει στην πρόληψη της οστεοπόρωσης, του διαβήτη και της υπέρτασης καθώς επίσης έχει πολλά οφέλη στην ψυχική υγεία μας.

Ποδηλασία

Η ποδηλασία είναι μια άσκηση με πολλαπλά οφέλη σε πολλούς τομείς της ζωής μας. Αρχικά, όπως αναφέρουν οι επιστήμονες η ποδηλασία βοηθάει το μυοσκελετικό αλλά και καρδιοαναπνευστικό μας σύστημα αποτελώντας μία από τις καλύτερες αερόβιες ασκήσεις. Συντελεί στη ψυχική μας ισορροπία καθώς ενεργοποιεί το ορμομικό μας σύστημα, το οποίο με τη σειρά του βοηθάει στην αντιμετώπιση του στρες και της ήπιας κατάθλιψης. Η αλλαγή των παραστάσεων κατά την ποδήλασία, πόσο μάλλον εαν αυτή γίνεται σε ένα πάρκο , κοντά στη φύση είναι ακόμη ένας λόγος που αυτός ο τρόπος άσκησης έχει τόσα οφέλη στην ψυχική μας υγεία. Τέλος, η ποδηλασία βοηθάει με πολλούς άλλους τρόπους στην υγεία μας όπως στην απώλεια βάρους, την ενίσχυση του μυοσκελετικού συστήματος και την αντιμετώπιση της αϋπνίας.

Κολύμβηση

Η κολύμβηση αποτελεί έναν από τους καλύτερους τρόπους άσκησης, καθώς έχει το πλεονέκτημα ότι δεν καταπονεί καθόλου του σκελετικό σύστημα του οργανισμού. Αυτό συμβαίνει λόγω της άνωσης του νερού που ωθεί το σώμα προς τα πάνω μειώνοντας έτσι το βάρος του σώματός μας και προστατεύοντας τις αρθρώσεις μας. Η κολύμβηση έχει επίσης πολλά οφέλη για την καρδιά καθώς βοηθά στην άντληση αποτελεσματικότερα του αίματος πράγμα που οδηγεί στη καλύτερη ροή του.  Μελέτες έχουν δείξει ότι οι κολυμβητές έχουν πολύ λιγότερες πιθανότητες να αποκτήσουν κάποια καρδιακή νόσο. Γι αυτό κάνετε σήμερα την εγγραφή σας στο πλησιέστερο κολυμβητήριο, φορέστε το μαγιό σας και ξεκινήστε κολύμβηση!

Leave a Reply
0