Ορεινή ποδηλασία: Όταν η καλή υγεία συναντά τη Φύση

Τις τελευταίες δεκαετίες, η ορεινή ποδηλασία (mountain bike) αποτελεί μία από τις δημοφιλέστερες δραστηριότητες εξωτερικού χώρου διεθνώς. Σύμφωνα με το Outdoor Industry Foundation, σχεδόν 40 εκατομμύρια άνθρωποι τον χρόνο κάνουν ορεινή ποδηλασία μόνο στις ΗΠΑ! Κι αυτό δεν είναι τυχαίο, καθώς προσφέρει ένα μοναδικό συνδυασμό άσκησης, διασκέδασης και χαλάρωσης. «Η ορεινή ποδηλασία είναι κοινωνικά προσανατολισμένη, είναι διασκεδαστική και σε βάζει στη διαδικασία να βγεις έξω και να ασκηθείς», λέει η Δρ. Claire Safran-Norton, φυσικοθεραπεύτρια στο συνεργαζόμενο με το πανεπιστήμιο Harvard νοσοκομείοBrigham and Women’s Hospital.

γράφει η Μαρία Λυσάνδρου, δημοσιογράφος Υγείας

Η ορεινή ποδηλασία αποτελεί μία άριστη μορφή αεροβικής άσκησης. Επιπλέον, οι αριθμοί δείχνουν ότι, με το mountain biking, μπορεί κανείς να κάψει 10 με 20 θερμίδες σε ένα λεπτό, φτάνοντας στο κάψιμο 500 έως και 1000 θερμίδων σε μία ώρα – ανάλογα πάντα με την ταχύτητα και την τοπογραφία που καλύπτει κανείς με το ποδήλατό του. Αλλά και πέρα από τα προφανή πλεονεκτήματα αυτής της μορφής άσκησης (διατήρηση καλής υγείας και ωραίας εικόνας σώματος), 2-3 ώρες ορεινής ποδηλασίας την εβδομάδα φέρονται να ενισχύουν τη λειτουργία των πνευμόνων κατά 20%. Αυτό και μόνο αξίζει…

Γιατί ορεινή ποδηλασία;
Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να ξεκινήσει κανείς την ορεινή ποδηλασία – αρκεί να πάρει το ‘ok’ από τον γιατρό του, σε περίπτωση που αντιμετωπίζει καρδιολογικά προβλήματα, αρθριτικά ή ταλαιπωρείται από κάποιο μυοσκελετικό πρόβλημα:

• Βελτιώνει την καρδιαγγειακή υγεία
Μετά από εξέταση 10.000 ατόμων, το British Medical Association κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το να διανύει κάποιος 32 χιλιόμετρα την εβδομάδα με ποδήλατο μπορεί να μειώσει το ρίσκο εκδήλωσης στεφανιαίας νόσου σχεδόν κατά 50%. Επιπλέον, καθώς κατά την ορεινή ποδηλασία χρησιμοποιούνται μεγάλες μυϊκές ομάδες που απαιτούν μεγάλες ποσότητες οξυγόνου, η καρδιά αναγκάζεται να «δουλεύει» σταθερά, με αποτέλεσμα να βελτιώνεται η κατάσταση της καρδιακής λειτουργίας κατά 2-3%.

• Δεν επιβαρύνει τις αρθρώσεις
Η ορεινή ποδηλασία ασκεί λιγότερη πίεση στις αρθρώσεις, συγκριτικά με άλλες αεροβικές δραστηριότητες, όπως π.χ. το τρέξιμο, όπου το βάρος πέφτει στα πόδια. Το κλειδί είναι ότι στην ποδηλασία ασκείσαι καθιστός. Έτσι μειώνεται και ο κίνδυνος τραυματισμού των αρθρώσεων. Αυτό την καθιστά και ιδανική άσκηση για άτομα που υποφέρουν από κάποιο σχετικό τραυματισμό.

• Γυμνάζει όλο το σώμα
Η ποδηλασία χτίζει δυνατά πόδια, γοφούς και γάμπες, ενώ η ισορροπία που απαιτείται στο συγκεκριμένο άθλημα ενδυναμώνει τους κοιλιακούς και τους κεντρικούς μυς. Επιπλέον, η αναρρίχηση και η δυνατότητα ελιγμών που δίνεται στον ποδηλάτη κατά την ορεινή ποδηλασία, ενδυναμώνει το άνω μέρος του σώματος.

• Βοηθά στην κοινωνικοποίηση
Η πλειοψηφία των ατόμων που αποφασίζουν να ξεκινήσουν ορεινή ποδηλασία, γράφονται συνήθως σε κάποιο σχετικό όμιλο. Έτσι, μέσα από την ενασχόλησή τους με το άθλημα, τους δίνεται η ευκαιρία να συναναστραφούν άλλους ανθρώπους με τα ίδια ενδιαφέροντα, αλλά και να αποκτήσουν καινούργιους φίλους. Και αυτοί οι νέοι φίλοι-ποδηλατιστές μπορούν να λειτουργήσουν και ως εγγύηση για την ασφάλειά τους, καθώς θα ανέβουν μαζί τους το βουνό και θα είναι δίπλα τους σε όλη τη διαδρομή.

• Φέρνει το άτομο σε επαφή με τη Φύση και το ηρεμεί
Καθώς η ορεινή ποδηλασία οδηγεί σε απομακρυσμένες περιοχές, όπου το μόνο που ακούς είναι οι ήχοι του δάσους, μπορεί αυτόματα να βοηθήσει στη χαλάρωση, δίνοντας στον αθλούμενο την ευκαιρία να απολαύσει την ομορφιά, τις μυρωδιές και την ηρεμία της Φύσης. Ιδιαίτερα για τα άτομα που ζουν, κινούνται και εργάζονται σε μια μεγάλη και θορυβώδη πόλη, μια τέτοια δραστηριότητα μπορεί να λειτουργήσει πραγματικά ευεργετικά.

Και κάτι τελευταίο: Φοράμε πάντα κράνος, δεν «ασφαλίζουμε» τα πόδια μας στα πετάλια για να μην τραυματιστούμε χειρότερα σε περίπτωση πτώσης και φροντίζουμε να ενυδατωνόμαστε τακτικά κατά τη διάρκεια, αλλά και μετά την άσκηση. Και, κυρίως, δεν ξεχνάμε το αντηλιακό και τα γυαλιά ηλίου μας!

Πηγή: https://www.sideralsport.gr

Leave a Comment