Πώς να προπονηθείτε σωστά για έναν αγώνα με εμπόδια

προπονηθείτε σωστά για αγώνα με εμπόδια

Σαν κάθε νέο είδος αγώνα, έτσι και οι πληροφορίες σχετικά με την προπόνηση που απαιτείται για τους αγώνες με εμπόδια, είναι συγκεχυμένες. Και μπορεί οι περισσότεροι να συμμετέχουν σε τέτοιους αγώνες για την εμπειρία και τη διασκέδαση, ωστόσο ο ανταγωνισμός σε πολλές περιπτώσεις δεν λείπει! Παρακάτω θα βρείτε βασικές πληροφορίες για το πώς να προπονηθείτε σωστά για έναν αγώνα με εμπόδια.

Ξεκινήστε το τρέξιμο

Σε πολλές περιπτώσεις αυτό φαντάζει αυτονόητο, αλλά πολλοί αθλητές εστιάζουν στο πώς να γίνουν καλύτεροι στα εμπόδια και ξεχνούν ουσιαστικά πως πρόκειται για αγώνες τρεξίματος! Είτε κάνετε την απόσταση των 5χλμ, 10χλμ ή ημιμαραθώνιο, σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να έχετε κάνει την αντίστοιχη προπόνηση τρεξίματος ώστε το σώμα σας να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του αγώνα.

Μια σημαντική σημείωση εδώ είναι πως το τρέξιμο σε στάδιο δεν θα βοηθήσει πολύ, αφού οι περισσότεροι αγώνες εμποδίων είναι σε ανώμαλο έδαφος. Οπότε πάρτε τα βουνά!

Δουλέψτε τη δύναμή σας

Τα εμπόδια πολλές φορές πέρα από το μυαλό, απαιτούν και δύναμη. Οπότε αυτό είναι κάτι που μπορείτε να το δουλέχετε στο γυμναστήριο. Κάντε ασκήσεις ενδυνάμωσης για πλάτη, ώμους και χέρια, αφού αυτές θα σας βοηθήσουν σημαντικά στο να βελτιώσετε την απόδοσή σας κατα τη διάρκεια του αγώνα.

προπονηθείτε σωστά για αγώνα με εμπόδια

Άλματα

Σίγουρα στο τρέξιμο η εξωτερική άσκηση σε ανώμαλο έδαφος θα σας βοηθήσει, σημαντική παράμετρος που θα πρέπει επίσης να βάλετε στην καθημερινότητά σας είναι τα άλματα. Ξεκινήστε με απλές ασκήσης, όπως τα άλματα σε κύβο στο γυμναστήριο. Στη συνέχεια μπορείτε να πάτε ένα βήμα παραπέρα, με άλματα σε μικρά ρυάκια, θάμνους, κτλ. Είναι σημαντικό να δουλέψετε τους αστραγάλους και τις γάμπες σε τέτοιου είδους άσκηση, αφού σε διαφορετική περίπτωση μπορεί και να αντιμετωπίσετε προβλήματα τραυματισμών κατα τη διάρκεια του αγώνα.

Ομαδική άσκηση

Κακά τα ψέματα, προκειμένου να ολοκληρώσετε έναν αγώνα εμποδίων, θα χρειαστείτε ομαδική δουλειά. Προσπαθείστε να δουλέψετε σε ομάδες και να αποφύγετε την προσωπική προπόνηση, αφού όσο καλά προετοιμασμένος και να είστε, κατα τη διάρκεια του αγώνα θα χρειαστείτε βοήθεια. Βρείτε συναθλητές, κάντε μαζί προπονήσεις τρεξίματος και ασκήσεις στο γυμναστήριο, βοηθείστε ο ένας τον άλλον για να βελτιωθείτε.

Βελτιωθείτε κάνοντας burpees

Τα burpees είναι μια από τις δυσκολότερες και πιο απαιτητικές ασκήσεις που μπορείτε να κάνετε. Συγχρόνως όμως αποτελεί και τον ιδανικό τρόπο προποπόνησης για αγώνες με εμπόδια.

Πέρα από το ότι ενδυναμώνετε σημαντικά σημεία του σώματος, όπως τα πόδια και τα χέρια, συγχρόνως »χτυπάτε» το σώμα στο έδαφος και μετά ξανά άλμα στον αέρα, πράγμα που αποτελεί σημαντική παράμετρο σε αγώνες εμποδίων! Ξεκλινηστε με ελαφριά άσκηση και όταν φτάσετε στο σημείο να είστε »pro», τότε είστε και έτοιμοι για τον επόμενο αγώνα με εμπόδια!

Οι αγώνες με εμπόδια αποτελούν μια ειδική κατηγορία άσκησης, με μεγάλη προσήλωση στο στόχο και μίξη φυσικής κατάστασης και δύναμης. Το πώς να προπονηθείτε σωστά για έναν αγώνα με εμπόδια εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό και από τον στόχο σας αλλά και τη διάθεσή σας να εστιάσετε σε αυτό το είδος της άκσησης.

Leave a Comment